LEARNİNG ABOUT FOREST LEAF
OKULLARDA ORMAN PROGRAMI
2023-2024 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI İÇİN OKULUMUZUN DA BAŞVURMUŞ OLDUĞU VE KABUL EDİLDİĞİ PROGRAMIN GÜNCEL TEMASI "ORMAN VE İKLİM DEĞİŞİKLİ"DİR.
AHMET PARMAKSIZOĞLU İLKOKULU
2023-2024 EĞİTİM ÖĞREİTM YILI
OKULLARDA ORMAN PROGRAMI
ORMAN VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ TEMASI EYLEM PLANI
AYLAR |
EYLEM ETKİNLİKLER |
EKİM |
Türkiye Çevre Eğitim Vakfı (TÜRÇEV) sitesinin incelenmesi (Proje Koordinatörleri ve Öğretmen Komitesi)
Okullarda Orman Projesi Program aşamalarının incelenmesi (Proje Koordinatörleri ve Öğretmen Komitesi) Orman Komitesinin ve öğrenci timinin oluşturulması (Proje Koordinatörleri ve Öğretmen Komitesi)
Eylem planının hazırlanması (Proje Koordinatörleri)
Okullarda Orman Yıllık Eylem Planının hazırlanması ve Eylem Planının Okullarda Orman koordinasyonuna (TÜRÇEV) gönderilmesi. (Proje Koordinatörleri)
Okullarda orman projesi hakkında öğrenci ve velilere bilgi verme, bilinçlendirme. (Proje Koordinatörleri)
“Okulumda Bir Sonbahar Günü” temalı etkinlik düzenlenmesi.
Çocukların temel düzeyde bitkisel üretimin temel kavramlarını özümsemelerini, tıbbi ve aromatik bitkilerin önemini anlamalarını ve bu bitkileri tanımalarını, yetiştirilme teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinmelerini sağlamak amacıyla okul bahçemizde Aromatik Bitkiler serası oluşturulması adına girişimlerin başlatılması.
|
KASIM |
Okulumuzun 2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı’nda Okullarda Orman Programı’na dâhil olduğu ve konu olarak “Orman ve İklim Değişikliği” temasının seçildiğinin okul web sitesinde duyurulması, eylem planının okul web sitesinde yayınlanması (Proje Koordinatörleri)
2023-2024 Eğitim Öğretim Yılı “Orman ve İklim Değişikliği, teması için sloganımızın belirlenmesi (Proje Koordinatörleri ve Sınıf Öğretmenleri),
Okullarda Orman Panosu’nun oluşturulması ve eylem planının bu panoda yayınlanması (Proje Koordinatörleri),
Öğrencilerin yakın çevremizdeki ekosistemler ve tehdit altındaki canlılar ile ilgili farkındalık düzeylerinin yükselmesine eğitsel süreçler ile katkıda bulunmak ve bu değerlerin ortak olarak sahiplenilmesi yolunda onları motive etmek, doğada gerçekleşecek olan çalışmalarda öğrencilerin inceleme, keşfetme, bulguları karşılaştırma ve yorumlama gibi bilimsel süreç becerilerini kazanmalarına yardımcı olmak amacıyla “Dört Mevsim Yaban Hayat” adlı 2 aşamalı eğitimin 1. Basamağı Gebze Ballıkayalar Tabiat Parkı’nda gerçekleştirilmesi.
Çocukların temel düzeyde bitkisel üretimin temel kavramlarını özümsemelerini, tıbbi ve aromatik bitkilerin önemini anlamalarını ve bu bitkileri tanımalarını, yetiştirilme teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinmelerini sağlamak amacıyla okul bahçemizde Aromatik Bitkiler serası için mekan düzenlemesinin yapılması ve tohum ekiminin gerçekleşmesi.
Okulumuz hobi bahçesinin öğrencilerle birlikte düzenlenerek mevsime uygun sebze ve meyve ekimi.
İlgili konu özelinde Okullarda Orman Panosu oluşturulur. (Proje Koordinatörleri ve Öğretmen Komitesi)
|
ARALIK |
Çevre kirliliğini azaltmak için atık pil kutusu oluşturulması. (Öğretmen Komitesi ve Öğrenci Timi),
Çevre kirliliğinin azaltılması için atıkların türlerine göre ayrılması. (Plastik, cam, kağıt atıklar vs.) (Öğretmen Komitesi ve Öğrenci Timi),
29 Aralık Uluslar Arası Biyolojik Çeşitlilik Günü nedeniyle kasım ayında Gebze Ballıkayalar Tabiat Parkı’nda toplanan ağaç yapraklarının sınıfta incelenip, okul koridorunda sergilenmesi. (Öğretmen Komitesi ve Öğrenci Timi).
Gebze Pelitli Mahallesi’nde bulunan Atıksan Entegre Atık Yönetimi Tic. Ltd. Şti ziyaret edilerek öğrencilere sıfır atık bilinçlendirme eğitimlerinin verilmesi.
Çocukların temel düzeyde bitkisel üretimin temel kavramlarını özümsemelerini, tıbbi ve aromatik bitkilerin önemini anlamalarını ve bu bitkileri tanımalarını, yetiştirilme teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinmelerini sağlamak amacıyla okul bahçemizde Aromatik Bitkiler serasının bakımının yapılması ve tohum gelişiminin izlenmesi.
İlgili konu özelinde Okullarda Orman Panosu oluşturulur. (Proje Koordinatörleri ve Öğretmen Komitesi)
|
OCAK |
Darıca Adnan Menderes Kültür Merkezi’nde Yaban Hayat Araştırmacısı Ümit MALKOÇOĞLU tarafından “Tanı, Sev, Koru” temalı öğrenci eğitimi.
Söz konusu eğitime dair üzerinde nesli tükenmekte olan hayvan fotoğraflarının bulunduğu davetiyelerin hazırlanarak ilçemizde bulunan kurum ve kuruluşlara ulaştırılması.
Darıca İlçemizdeki otobüs duraklarında ve belediye otobüslerinde bulunan led ekranlarda nesli tükenmekte olan hayvan afişlerinin sergilenmesi.
Darıca İlçesi’nin simgesi haline gelen ve uzun yıllar boyunca Balıkçı Yavuz KARAKILIÇ tarafından beslenen Pelikan Uğur anısına küçük heykelinin bulunduğu Darıca Çınaraltı Mevkii’nde vefa etkinliği düzenlenmesi. (Balıkçı Yavuz KARAKILIÇ’ın konuşması, öğrenciler tarafından yazılan mektupların paylaşılması ve heykelin önüne çiçek bırakılması)
Çocukların temel düzeyde bitkisel üretimin temel kavramlarını özümsemelerini, tıbbi ve aromatik bitkilerin önemini anlamalarını ve bu bitkileri tanımalarını, yetiştirilme teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinmelerini sağlamak amacıyla okul bahçemizde Aromatik Bitkiler serasının bakımının yapılması ve tohum gelişiminin izlenmesi.
İlgili konu özelinde Okullarda Orman Panosu oluşturulur. (Proje Koordinatörleri ve Öğretmen Komitesi)
|
ŞUBAT
|
Sınıf kapılarına nesli tükenmekte olan hayvan fotoğraflarının yer aldığı kapı giydirmelerinin yapılması. Her sınıfın kapısındaki hayvan fotoğrafına dair araştırma yapıp diğer sınıflara sunması.
Kirli Su Temizlenir mi?” adlı deneyin yapılması. (Öğretmen Komitesi ve Öğrenci Timi),
Su kirliliği hakkında araştırma yapılması. (Öğretmen Komitesi ve Öğrenci Timi),
Çocukların temel düzeyde bitkisel üretimin temel kavramlarını özümsemelerini, tıbbi ve aromatik bitkilerin önemini anlamalarını ve bu bitkileri tanımalarını, yetiştirilme teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinmelerini sağlamak amacıyla okul bahçemizde Aromatik Bitkiler serasının bakımının yapılması ve tohum gelişiminin izlenmesi.
İlgili konu özelinde Okullarda Orman Panosu oluşturulur. (Proje Koordinatörleri ve Öğretmen Komitesi)
|
MART
|
Okul bahçesinin gezilerek çocuklara okul bahçesindeki ağaç türlerinin tanıtılması, tür özellikleri hakkında bilgilendirilmesi, (Öğretmen Komitesi ve Öğrenci Timi) Evde, bahçede veya sokağındaki ağaç türlerinin isimlerini öğrenme ve fotoğrafını çekme, resmini çizme. (Öğretmen Komitesi ve Öğrenci Timi)
Orman ürünlerinden kıyafet tasarımı ve defile yapılması (dal parçaları, kozalaklar, yapraklar, çiçekler vb.) (Öğretmen Komitesi ve Öğrenci Timi),
21 Mart Dünya Orman Günü” etkinlikleri kapsamında Doğa ile Baş Başa adlı etkinliğin yapılması. (Öğretmen Komitesi ve Öğrenci Timi)
Okulumuz hobi bahçesinin öğrencilerle birlikte düzenlenerek mevsime uygun sebze ve meyve ekimi.
22 Mart Dünya Su Günü’nün kutlanması (Öğretmen Komitesi ve Öğrenci Timi), Çocukların temel düzeyde bitkisel üretimin temel kavramlarını özümsemelerini, tıbbi ve aromatik bitkilerin önemini anlamalarını ve bu bitkileri tanımalarını, yetiştirilme teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinmelerini sağlamak amacıyla okul bahçemizde Aromatik Bitkiler serasının bakımının yapılması ve tohum gelişiminin izlenmesi.
İlgili konu özelinde Okullarda Orman Panosu oluşturulur. (Proje Koordinatörleri ve Öğretmen Komitesi)
|
NİSAN |
Öğrencilerin yakın çevremizdeki ekosistemler ve tehdit altındaki canlılar ile ilgili farkındalık düzeylerinin yükselmesine eğitsel süreçler ile katkıda bulunmak ve bu değerlerin ortak olarak sahiplenilmesi yolunda onları motive etmek, doğada gerçekleşecek olan çalışmalarda öğrencilerin inceleme, keşfetme, bulguları karşılaştırma ve yorumlama gibi bilimsel süreç becerilerini kazanmalarına yardımcı olmak amacıyla “Dört Mevsim Yaban Hayat” adlı 2 aşamalı eğitimin 2. Basamağı Gebze Ballıkayalar Tabiat Parkı’nda gerçekleştirilecektir.
Çocukların temel düzeyde bitkisel üretimin temel kavramlarını özümsemelerini, tıbbi ve aromatik bitkilerin önemini anlamalarını ve bu bitkileri tanımalarını, yetiştirilme teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinmelerini sağlamak amacıyla okul bahçemizde Aromatik Bitkiler serasının bakımının yapılması ve tohum gelişiminin izlenmesi.
İlgili konu özelinde Okullarda Orman Panosu oluşturulur. (Proje Koordinatörleri ve Öğretmen Komitesi)
|
MAYIS |
Çocukların temel düzeyde bitkisel üretimin temel kavramlarını özümsemelerini, tıbbi ve aromatik bitkilerin önemini anlamalarını ve bu bitkileri tanımalarını, yetiştirilme teknikleri hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinmelerini sağlamak amacıyla okul bahçemizde Aromatik Bitkiler serasının bakımının yapılması ve hasat zamanı.
Yıl boyunca gerçekleşen etkinliklere dair fotoğrafların ve çalışma kapsamında elde edilen ürünlerin okul bahçesinde sergilenmesi.
İlgili konu özelinde Okullarda Orman Panosu oluşturulur. (Proje Koordinatörleri ve Öğretmen Komitesi)
Okullarda Orman Eylem Planı Yıl Sonu Raporunun hazırlanarak Okullarda Orman Ulusal Koordinatörlüğüne gönderilmesi (Proje Koordinatörleri)
|
Gülcan ORUÇ Ayla SELVİ Sibel TEMİZ
Koordinatör Müdür Yardımcısı Koordinatör Psikolojik Danışman Koordinatör Sınıf Öğrt.
Filiz ÖZÇELİK Serdar DİKKATLİ Derya YILMAZ
Koordinatör Sınıf Öğrt. Koordinatör Sınıf Öğrt. Koordinatör Sınıf Öğrt.
UYGUNDUR
29/09/2023
Ahmet KADIOĞLU
Okul Müdürü